torsdag den 22. september 2011


Højbjerg.20.09 2011
Pressemeddelelse
om EVENT/debat foredrag 08.10 2011 kl. 10-15
Titel: SMEDNING
Event mager: Tanja Enevoldsen
SYD Skolen, Strandvejen 102 8000 Århus C


Tema beskrivelse:

Vi vil tænde op i essen, og med hammer, tang og ambolt vil vi påtvinge det varme jern vores vilje. Vi starter med en lille, enkel ting, en vikingegaffel/et kort grillspyd. Alle vil kunne nå at smede to eller tre ting i løbet af dagen.

Til sidst vil vi sortbrænde vore håndsmedede ting med linolie for at give dem finis og holdbarhed.
Børn fra ca. 10 års-alderen kan deltage i følge med en voksen. Jeg vil på denne dag kunne lære jer de grundlæggende færdigheder indenfor esse og smedning!
Kurset gentages lør. 29.10.2011.
Kurset arrangeres i samarbejde Rudolf Steiner-skoleforeningen.

Om Event Mageren:
Tanja Enevoldsen
F. 1968 Uddannet fra Seminariet for Kunst og Håndværk i Kerteminde. Uddannet esse smed og knivmager. Som barn var jeg så heldig at kende en rigtig landsbysmed, og siden har esse-smedens arbejde fascineret mig. Jeg bliver altid glad når jeg hører den klingrende lyd fra hammeren, der rytmisk rammer jernet på ambolten.




Se også: http://www.vendepunkt.com/ Face book gruppen info vendepunkt– Steiner Nettet, infovendepunkt.blogspot.com  www.antroposofisk-kalender.dk   samt KulturNaut

Ingen kommentarer:

Send en kommentar